Az Így írnánk mi a Facebookon

Így írnánk mi

A szerzők az atlatszo.hu jogi munkacsoportját is erősítő alkotmányjogászok.

Atlatszo.hu

FacebookTwitterRSSVimeoTumblr
elofizetok.png

Az Így írnánk mi a facebookon

Hirdetés

Mr.Sale

Támogasd Te is az atlatszo.hu-t

NAV_polo.jpg

Címkék

ab indítvány (3) adatvédelem (3) adatvédelmi biztos (2) adminisztratív terhek (4) adó (2) adósságkorlát (1) adózás (4) adóztatás (1) alapjogok (3) alaptörvény (7) alaptörvény átmeneti (1) alkotmány (31) alkotmánybíróság (42) alkotmányellenes (10) alkotmányjogi panasz (3) alkotmánykritika (15) alkotmányossági vétó (1) alkotmányozás (8) államigazgatás (1) állami magánjogi szerződések (1) állami számvevőszék (1) államszervezet (1) angolok (1) átnevezés (1) átruházás (1) balogh józsef (1) bejelentés (1) bér (1) bírói korhatár (1) bíróságok (2) bírság (2) bírságolás (1) budai gyula (1) büntetőjog (8) bürokrácia (3) címlapvadász (1) civil (1) coase tétel (1) család (1) csehország (1) demokratikus legitimáció (2) devizahitelek (2) diszkrimináció (2) döntés-előkészítés (3) döntés előkészítés (5) egészségügyi (1) egyenlő bánásmód hatóság (1) egyeztetés (2) egyház (3) emberi jogok (1) engedély (1) etika (1) eu (1) európai bíróság (1) fejlesztési ügyek (1) felhatalmazás (1) felkészülési idő (3) felsőoktatás (3) felvételkészítés (1) fogyasztóvédelem (2) földtörvény (1) főváros (1) frakciók (1) garancia (1) gazdaság (1) gazdasági versenyhivatal (1) gazdaság és jog (1) gomba (1) gombász (1) hajléktalan (1) hajléktalanok (1) hálapénz (1) hallgatói ösztöndíjszerződés (1) hasznos (1) hatáskör (1) hatásvizsgálat (5) hatóság (3) hatósági eljárás (1) házszabály (2) házszabálytól eltérés (2) honvédelem (1) hungarikum (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (4) információszabadság (1) intézményfenntartás (1) ismeretterjesztés (2) játékelmélet (1) javadalmazás (1) javaslatok (1) jelölés (1) jelöltállítás (1) jogalkotás (15) jogalkotási düh (7) jogállam (5) jogászok (1) jogbiztonság (2) jogrendszer (2) jogszabályok (2) jogszabályszerkesztés (1) jog és gazdaságtan (1) jó kormányzás (3) jó példa (1) kamara (2) kampány (1) képviselők (1) kereskedelem (1) kétharmad (1) kétmillió (1) kiemelt ügyek (1) kodifikáció (1) kolontár (2) költségvetési tanács (1) konzultáció (2) kormány (7) kormánybiztos (1) kormányváltás (1) korrupció (2) kósa lajos (1) középiskolások (1) közérdekű adatok (1) közgazdaságtan (1) közgyűjtemények (1) közigazgatás (26) közigazgatási egyeztetés (1) közlekedés (4) közmédia (1) közmunka (1) közoktatás (1) közpénzügyek (10) közpolitika (10) központi (1) közszolgálat (3) köztársasági elnök (2) közterület (1) köztisztviselők (3) közvélemény (2) kresz (2) külképviseleti szavazás (1) különadó (10) különvélemény (1) Kúria (1) lázár jános (13) legfelsőbb bíróság (1) legfőbb ügyész (1) levélben szavazás (1) lex mal (1) magyarközlöny (1) matolcsy (1) média (4) médiahatóság (1) médiatörvény (3) mentelmi jog (1) mezőgazdaság (1) mnb (1) mobiltelefon (1) módosítás (1) módosító indítvány (3) mozgássérült (1) munka (2) művészet (1) nav (1) negyvenmillió (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti együttműködés programja (1) nemzeti konzultáció (1) nemzetközi példák (1) nemzetközi szerződés (1) népszavazás (5) NFÜ (1) nmhh (1) nyelvtanárok (1) nyilvánosság (4) nyugdíj (6) oktatás (1) ombudsman (1) OMG (1) önkormányzat (2) önkormányzatok (3) orbán viktor (1) országgyűlés (8) országgyűlési biztos (2) összeférhetetlenség (1) ösztönzők (1) paks (2) parkolás (1) parlamentarizmus (1) párttámogatás (1) pénzmosás (1) pénzügyi szervezetek állami felügyelete (2) polgári jog (1) politikai nyilatkozat (1) politikai vétó (1) preambulum (1) pszáf (1) reakció (1) regisztáció (1) rendelet (1) rendészet (1) rezesova (1) rezsicsökkentés (1) rezsicsökkentés adminisztratív terhek (1) rogán antal (5) rokkantigazolvány (1) sajtó (2) sajtószabadság (2) sarkalatos törvények (1) Seuso-kincsek (1) strasbourg (2) stratégia (1) szabálysértés (2) szarvasgomba (1) szavazás (5) személy illetmény (1) szerződési szabadság (1) szlovákia (1) szociális ügyek (1) tájékoztatás (1) társadalmi egyeztetés (1) térkép (1) titok (1) tömegindítvány (3) törvényalkotás (13) törvényjavaslat (14) törvénytervezet (2) tulajdonjog (1) tv2 (1) ügyészség (1) ügyrend (1) újraalkotott (1) újraalkotott alkotmány (18) újra alkotott (1) új alkotmány (29) üzleti környezet (2) vagyonőr (1) választás (2) választási eljárás (4) választási rendszer (6) választások (1) választói regisztráció (2) választójog (5) valóvilág (1) véleménynyilvánítás (1) verseny (2) vidékfejlesztési minisztérium (1) west balkan (1) zárómódosító (6) zavar (6) Címkefelhő

Moderálási alapelvek

Töröljük azt a kommentet, ami bármilyen módon jogsértő,
gyűlölködő,
indokolatlanul személyeskedő,
spamet, reklámot, propagandát tartalmaz, vagy
sem a cikkhez, sem annak témájához nem kapcsolódik.

Megint panaszkodunk

Alkotmányjogi panasz a (még mindig a) magán-nyugdíjpénztárban maradóknak.

A magánnyugdíj és az Alkotmánybíróság eddig nem volt nyerő kombináció, de aki nem vesz lottót, az nem is fog nyerni.

A nyugdíjrendszer korábbi második pillérjének immár harmadik üteménél tartó szétverése a valóságnak egy, a jog és erkölcs által meg nem érintett távoli zugában zajlik. A törvények – és velük sajnos az alkotmányosság – nem elvekhez, hanem a költségvetés akut és fokozódó bevételnövelési kényszeréhez igazodott, így valószínűleg a folyamatot még maguk a döntéshozók sem látták előre.
A fejlődési ívben a „pénz kell” (a tagdíj 14 hónapos átirányítása) és a „sok pénz kell” (a „pénztárválasztás szabadságának megteremtése”) után már csak a „kell a maradék is” szakasz maradt hátra: 2012. március 31-ig ismét vissza lehet lépni a nemzeti szolidaritásba, ha megtakarításainkat a Nyugdíjreform és Adósságcsökkentő Alapba utaljuk. Aki nem lép, az most éppen azzal a szankcióval kell, hogy számoljon, hogy azonos járulékfizetés mellett is csak az állami nyugdíj 75%-át kapja meg. Szerintünk ez az új konstrukció is alkotmányellenes, ezért alkotmányjogi panaszt írtunk, amit 2012. március 31-e után bárki benyújthat, aki tag maradt.

Az alkotmányjogi panasz érvelése a következő:

1. Sérti a tulajdonhoz való jogot, valamint az emberi méltóságot és a diszkrimináció tilalmát, hogy a magán-nyugdíjpénztárban maradók számára teljes összegű járulékfizetés mellett is csak 75%-os járulékszerzési időt ismer el a törvény. A pénztártagok január 1-je óta ugyanazon a jogcímen ugyanannyi nyugdíjjárulékot fizetnek meg, mint a többi wannabe nyugdíjas, ám ezután az idő után kevesebb nyugdíj jár.

2. Sérti a tulajdonhoz való jogot, hogy a magán-nyugdíjpénztári rendszert ellehetetlenítette a törvényi szabályozás, és így könnyen lehet, hogy csak veszteségesen kezelhető tovább a vagyon.

3. Sérti a tulajdonhoz való jogot, hogy az átlépésre a törvény határidőt adott, hiszen az átlépésről való döntés során úgy kell a tulajdon feletti rendelkezésről dönteni, hogy a kellő információkat – pl. lehet-e fenntartható pénzári működés – senki nem szerezhette meg.

Az alkotmányjogi panasz a http://www.alkotmanyjogipanasz.hu címen, a közzétett panaszok között elérhető, bárki számára ingyenesen letölthető és szabadon felhasználható. Felhívjuk azonban a figyelmet, hogy az alkotmányjogi panaszok benyújtásához a törvény a jogi képviseletet kötelezővé teszi.

süti beállítások módosítása
süti beállítások módosítása