Az Így írnánk mi a Facebookon

Így írnánk mi

A szerzők az atlatszo.hu jogi munkacsoportját is erősítő alkotmányjogászok.

Atlatszo.hu

FacebookTwitterRSSVimeoTumblr
elofizetok.png

Az Így írnánk mi a facebookon

Hirdetés

Mr.Sale

Támogasd Te is az atlatszo.hu-t

NAV_polo.jpg

Címkék

ab indítvány (3) adatvédelem (3) adatvédelmi biztos (2) adminisztratív terhek (4) adó (2) adósságkorlát (1) adózás (4) adóztatás (1) alapjogok (3) alaptörvény (7) alaptörvény átmeneti (1) alkotmány (31) alkotmánybíróság (42) alkotmányellenes (10) alkotmányjogi panasz (3) alkotmánykritika (15) alkotmányossági vétó (1) alkotmányozás (8) államigazgatás (1) állami magánjogi szerződések (1) állami számvevőszék (1) államszervezet (1) angolok (1) átnevezés (1) átruházás (1) balogh józsef (1) bejelentés (1) bér (1) bírói korhatár (1) bíróságok (2) bírság (2) bírságolás (1) budai gyula (1) büntetőjog (8) bürokrácia (3) címlapvadász (1) civil (1) coase tétel (1) család (1) csehország (1) demokratikus legitimáció (2) devizahitelek (2) diszkrimináció (2) döntés-előkészítés (3) döntés előkészítés (5) egészségügyi (1) egyenlő bánásmód hatóság (1) egyeztetés (2) egyház (3) emberi jogok (1) engedély (1) etika (1) eu (1) európai bíróság (1) fejlesztési ügyek (1) felhatalmazás (1) felkészülési idő (3) felsőoktatás (3) felvételkészítés (1) fogyasztóvédelem (2) földtörvény (1) főváros (1) frakciók (1) garancia (1) gazdaság (1) gazdasági versenyhivatal (1) gazdaság és jog (1) gomba (1) gombász (1) hajléktalan (1) hajléktalanok (1) hálapénz (1) hallgatói ösztöndíjszerződés (1) hasznos (1) hatáskör (1) hatásvizsgálat (5) hatóság (3) hatósági eljárás (1) házszabály (2) házszabálytól eltérés (2) honvédelem (1) hungarikum (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (4) információszabadság (1) intézményfenntartás (1) ismeretterjesztés (2) játékelmélet (1) javadalmazás (1) javaslatok (1) jelölés (1) jelöltállítás (1) jogalkotás (15) jogalkotási düh (7) jogállam (5) jogászok (1) jogbiztonság (2) jogrendszer (2) jogszabályok (2) jogszabályszerkesztés (1) jog és gazdaságtan (1) jó kormányzás (3) jó példa (1) kamara (2) kampány (1) képviselők (1) kereskedelem (1) kétharmad (1) kétmillió (1) kiemelt ügyek (1) kodifikáció (1) kolontár (2) költségvetési tanács (1) konzultáció (2) kormány (7) kormánybiztos (1) kormányváltás (1) korrupció (2) kósa lajos (1) középiskolások (1) közérdekű adatok (1) közgazdaságtan (1) közgyűjtemények (1) közigazgatás (26) közigazgatási egyeztetés (1) közlekedés (4) közmédia (1) közmunka (1) közoktatás (1) közpénzügyek (10) közpolitika (10) központi (1) közszolgálat (3) köztársasági elnök (2) közterület (1) köztisztviselők (3) közvélemény (2) kresz (2) külképviseleti szavazás (1) különadó (10) különvélemény (1) Kúria (1) lázár jános (13) legfelsőbb bíróság (1) legfőbb ügyész (1) levélben szavazás (1) lex mal (1) magyarközlöny (1) matolcsy (1) média (4) médiahatóság (1) médiatörvény (3) mentelmi jog (1) mezőgazdaság (1) mnb (1) mobiltelefon (1) módosítás (1) módosító indítvány (3) mozgássérült (1) munka (2) művészet (1) nav (1) negyvenmillió (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti együttműködés programja (1) nemzeti konzultáció (1) nemzetközi példák (1) nemzetközi szerződés (1) népszavazás (5) NFÜ (1) nmhh (1) nyelvtanárok (1) nyilvánosság (4) nyugdíj (6) oktatás (1) ombudsman (1) OMG (1) önkormányzat (2) önkormányzatok (3) orbán viktor (1) országgyűlés (8) országgyűlési biztos (2) összeférhetetlenség (1) ösztönzők (1) paks (2) parkolás (1) parlamentarizmus (1) párttámogatás (1) pénzmosás (1) pénzügyi szervezetek állami felügyelete (2) polgári jog (1) politikai nyilatkozat (1) politikai vétó (1) preambulum (1) pszáf (1) reakció (1) regisztáció (1) rendelet (1) rendészet (1) rezesova (1) rezsicsökkentés (1) rezsicsökkentés adminisztratív terhek (1) rogán antal (5) rokkantigazolvány (1) sajtó (2) sajtószabadság (2) sarkalatos törvények (1) Seuso-kincsek (1) strasbourg (2) stratégia (1) szabálysértés (2) szarvasgomba (1) szavazás (5) személy illetmény (1) szerződési szabadság (1) szlovákia (1) szociális ügyek (1) tájékoztatás (1) társadalmi egyeztetés (1) térkép (1) titok (1) tömegindítvány (3) törvényalkotás (13) törvényjavaslat (14) törvénytervezet (2) tulajdonjog (1) tv2 (1) ügyészség (1) ügyrend (1) újraalkotott (1) újraalkotott alkotmány (18) újra alkotott (1) új alkotmány (29) üzleti környezet (2) vagyonőr (1) választás (2) választási eljárás (4) választási rendszer (6) választások (1) választói regisztráció (2) választójog (5) valóvilág (1) véleménynyilvánítás (1) verseny (2) vidékfejlesztési minisztérium (1) west balkan (1) zárómódosító (6) zavar (6) Címkefelhő

Moderálási alapelvek

Töröljük azt a kommentet, ami bármilyen módon jogsértő,
gyűlölködő,
indokolatlanul személyeskedő,
spamet, reklámot, propagandát tartalmaz, vagy
sem a cikkhez, sem annak témájához nem kapcsolódik.

A különadó mindig is 75%-os volt

különadó2

A ciklus végén, mire őket is érintené, suttyomban átírni az adómértéket azzal, hogy "technikai pontosítás"? Szórakoztatás felsőfokon.

Az egyes törvények agrár- és környezetvédelmi tárgyú módosításáról szóló, holnapi elfogadásra tervezett törvényjavaslatoz Fazekas agrárminiszter zárómódosítózza be, hogy a közszféra foglalkoztatási jogviszonyainak megszüntetésére tekintettel fizetett juttatások különadója a 2014. január 1-jétől kapott juttatásokra vonatkozóan 98%-ról 75%-ra csökken, az indokolásban pedig annyi áll, hogy ez "technikai pontosítás".

Lehet fanyalogni, hogy a Fidesz a kétharmados többség birtokában gúnyt űz a parlamentarizmusból (rámutatva például, hogy ez jobban sérti az Országgyűlés méltóságát, mint bármelyik ellenzéki transzparens).

Lehet emlékeztetni arra, hogy hová tűnt a következetesség, a pofátlan végkielégítések elleni hevület, hogyha a 98%-os (szándékosan konfiskatórius, vagyis a jövedelem egészének elvonására irányuló) adómérték eddig, a 2010-es miniszterelnöki bejelentés óta annyira fontos volt, hogy az megért két alkotmánymódosítást, két alkotmánybírósági megsemmisítést, az AB hatáskörének korlátozását, a törvény háromszori elfogadását, valamint azt, hogy a Strasbourgban bukott ügyekben a teljes összeget vissza kelljen fizetni mindenkinek, aki eljutott odáig. Azoknak is, akik nem törvényen alapuló, több tízmilliós  juttatásokat kaptak: tőlük ugye alkotmányos módszerrel is vissza lehetett volna követelni a jóerkölcsbe ütköző juttatásokat, de az munkával is járt volna, meg nem is hangzott olyan jól, mint a 98%.

Erre meg persze lehet azt mondani, hogy pont így következetes a kormánypolitika. Az eredetileg a havi jövedelemre is vonatkozó, a különadóval megállapított jövedelmi plafon már jó ideje csak a lelépési pénzekre vonatkozik. Akinek meg véletlenül ciklus közben szűnt meg a megbízatása, arra eddig is alkottak külön szabályokat. Így aztán pont az a következetes, hogy azelőtt szűnjön meg a juttatások abszolút korlátozása, hogy például a ciklus végén visszavonuló kormánypárti képviselők pénzeire azt alkalmazni kelljen. (Ehhez egyébként fontos még tudni, hogy a végkielégítésekre, titoktartási pénzekre és a jogviszony megszűnésével kapcsolatos hasonló juttatásokra amúgy a különadón kívül más korlát nincs, azaz innentől magánjogi szerződés alapján megint bármennyi adható, hogyha a háromszorosát befizetik a költségvetésnek.)

Az időzítés és az alkalmazott megoldás azonban annyira határtalanul szánalmas és kisszerű, hogy nem hagyjuk magunkat átverni: ez nyilván egy vicc. Annak meg jó, még ha kicsit talán erős is.

süti beállítások módosítása
süti beállítások módosítása