Az Így írnánk mi a Facebookon

Így írnánk mi

A szerzők az atlatszo.hu jogi munkacsoportját is erősítő alkotmányjogászok.

Atlatszo.hu

FacebookTwitterRSSVimeoTumblr
elofizetok.png

Az Így írnánk mi a facebookon

Hirdetés

Mr.Sale

Támogasd Te is az atlatszo.hu-t

NAV_polo.jpg

Címkék

ab indítvány (3) adatvédelem (3) adatvédelmi biztos (2) adminisztratív terhek (4) adó (2) adósságkorlát (1) adózás (4) adóztatás (1) alapjogok (3) alaptörvény (7) alaptörvény átmeneti (1) alkotmány (31) alkotmánybíróság (42) alkotmányellenes (10) alkotmányjogi panasz (3) alkotmánykritika (15) alkotmányossági vétó (1) alkotmányozás (8) államigazgatás (1) állami magánjogi szerződések (1) állami számvevőszék (1) államszervezet (1) angolok (1) átnevezés (1) átruházás (1) balogh józsef (1) bejelentés (1) bér (1) bírói korhatár (1) bíróságok (2) bírság (2) bírságolás (1) budai gyula (1) büntetőjog (8) bürokrácia (3) címlapvadász (1) civil (1) coase tétel (1) család (1) csehország (1) demokratikus legitimáció (2) devizahitelek (2) diszkrimináció (2) döntés-előkészítés (3) döntés előkészítés (5) egészségügyi (1) egyenlő bánásmód hatóság (1) egyeztetés (2) egyház (3) emberi jogok (1) engedély (1) etika (1) eu (1) európai bíróság (1) fejlesztési ügyek (1) felhatalmazás (1) felkészülési idő (3) felsőoktatás (3) felvételkészítés (1) fogyasztóvédelem (2) földtörvény (1) főváros (1) frakciók (1) garancia (1) gazdaság (1) gazdasági versenyhivatal (1) gazdaság és jog (1) gomba (1) gombász (1) hajléktalan (1) hajléktalanok (1) hálapénz (1) hallgatói ösztöndíjszerződés (1) hasznos (1) hatáskör (1) hatásvizsgálat (5) hatóság (3) hatósági eljárás (1) házszabály (2) házszabálytól eltérés (2) honvédelem (1) hungarikum (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (4) információszabadság (1) intézményfenntartás (1) ismeretterjesztés (2) játékelmélet (1) javadalmazás (1) javaslatok (1) jelölés (1) jelöltállítás (1) jogalkotás (15) jogalkotási düh (7) jogállam (5) jogászok (1) jogbiztonság (2) jogrendszer (2) jogszabályok (2) jogszabályszerkesztés (1) jog és gazdaságtan (1) jó kormányzás (3) jó példa (1) kamara (2) kampány (1) képviselők (1) kereskedelem (1) kétharmad (1) kétmillió (1) kiemelt ügyek (1) kodifikáció (1) kolontár (2) költségvetési tanács (1) konzultáció (2) kormány (7) kormánybiztos (1) kormányváltás (1) korrupció (2) kósa lajos (1) középiskolások (1) közérdekű adatok (1) közgazdaságtan (1) közgyűjtemények (1) közigazgatás (26) közigazgatási egyeztetés (1) közlekedés (4) közmédia (1) közmunka (1) közoktatás (1) közpénzügyek (10) közpolitika (10) központi (1) közszolgálat (3) köztársasági elnök (2) közterület (1) köztisztviselők (3) közvélemény (2) kresz (2) külképviseleti szavazás (1) különadó (10) különvélemény (1) Kúria (1) lázár jános (13) legfelsőbb bíróság (1) legfőbb ügyész (1) levélben szavazás (1) lex mal (1) magyarközlöny (1) matolcsy (1) média (4) médiahatóság (1) médiatörvény (3) mentelmi jog (1) mezőgazdaság (1) mnb (1) mobiltelefon (1) módosítás (1) módosító indítvány (3) mozgássérült (1) munka (2) művészet (1) nav (1) negyvenmillió (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti együttműködés programja (1) nemzeti konzultáció (1) nemzetközi példák (1) nemzetközi szerződés (1) népszavazás (5) NFÜ (1) nmhh (1) nyelvtanárok (1) nyilvánosság (4) nyugdíj (6) oktatás (1) ombudsman (1) OMG (1) önkormányzat (2) önkormányzatok (3) orbán viktor (1) országgyűlés (8) országgyűlési biztos (2) összeférhetetlenség (1) ösztönzők (1) paks (2) parkolás (1) parlamentarizmus (1) párttámogatás (1) pénzmosás (1) pénzügyi szervezetek állami felügyelete (2) polgári jog (1) politikai nyilatkozat (1) politikai vétó (1) preambulum (1) pszáf (1) reakció (1) regisztáció (1) rendelet (1) rendészet (1) rezesova (1) rezsicsökkentés (1) rezsicsökkentés adminisztratív terhek (1) rogán antal (5) rokkantigazolvány (1) sajtó (2) sajtószabadság (2) sarkalatos törvények (1) Seuso-kincsek (1) strasbourg (2) stratégia (1) szabálysértés (2) szarvasgomba (1) szavazás (5) személy illetmény (1) szerződési szabadság (1) szlovákia (1) szociális ügyek (1) tájékoztatás (1) társadalmi egyeztetés (1) térkép (1) titok (1) tömegindítvány (3) törvényalkotás (13) törvényjavaslat (14) törvénytervezet (2) tulajdonjog (1) tv2 (1) ügyészség (1) ügyrend (1) újraalkotott (1) újraalkotott alkotmány (18) újra alkotott (1) új alkotmány (29) üzleti környezet (2) vagyonőr (1) választás (2) választási eljárás (4) választási rendszer (6) választások (1) választói regisztráció (2) választójog (5) valóvilág (1) véleménynyilvánítás (1) verseny (2) vidékfejlesztési minisztérium (1) west balkan (1) zárómódosító (6) zavar (6) Címkefelhő

Moderálási alapelvek

Töröljük azt a kommentet, ami bármilyen módon jogsértő,
gyűlölködő,
indokolatlanul személyeskedő,
spamet, reklámot, propagandát tartalmaz, vagy
sem a cikkhez, sem annak témájához nem kapcsolódik.

Az elveszett jegyző

A rendőrség napokig kereste Igar jegyzőjét az Ozora miatt.

Gerzsei Jánosnét, Igar község jegyzőjét napok óta próbálja elérni a rendőrség, egyelőre eredménytelenül – nyilatkozta Garamvölgyi László rendőrségi szóvivő. Nem gyanúsítottként, nem is tanúként, hanem a hatósági jogkör gyakorlójaként: a rendőrség szerint ugyanis helye volt (lett volna) az O. Z. O. R. A. fesztivál bezáratásának, amire Gerzseinének (és csak neki) volt (lett volna) hatásköre.

A jó viccet felesleges túlmagyarázni, ráadásul a probléma több okból is megoldódott (tegnap véget ért a fesztivál, mára pedig, legkésőbb a település honlapja szerint reggel 9-től kezdődő fogadóórán, biztosan sikerült már elérni a jegyzőt). Meglehetősen aggasztó azonban, hogy a rendőrség azért nem intézkedhet, mert  hasonló súlyú ügyben nem tudja elérni a döntésre jogosult személyt.

Függetlenül attól, hogy a „napok óta próbálja elérni” azt jelenti-e, hogy kétszer odatelefonáltak, kiküldtek egy járőrt is, felhívták a polgármestert vagy a hivatali ügyintézőket is, esetleg fényképpel kerestették őt az egész megyében, körözést adtak-e ki ellene, stb.,  illetve, hogy a jegyző a községházán irattározott, külföldön nyaralt vagy a törvényesen szórakozott a fesztiválon: egy ilyen bejelentés a rendőri tevékenységnek is komoly önkritikája.

Egyben persze a nyilatkozat a magyar államszervezetben oly mélyen gyökerező felelősséghárítási kultúrára is szép példa: valamiért azt gondolja a nyilatkozó, hogy az adófizetőket különösebben érdekli, hogy (ha, mint azt a bejelentés sugallja, a jogszabályok alapján intézkedni kellett volna) kinek a hibájából nem történt semmi. Az állami szervek a legritkább esetben érzik egy csapatban magukat a többi állami szervvel, pedig a profizmus látszatához nagyban hozzájárulna, ha nem az országos médiából tudnánk meg, hogy a helyi közigazgatás (és a rendőrség) éppen bohózatba illően bénázik.

Az 1600 lakosú Igar - ekkora feladatra alkalmas igazgatási apparátussal nyilván nem rendelkező - jegyzőjét ráadásul nem is valami elfelejtett jogszabály, hanem a West Balkán-tragédia után megalkotott, a zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről szóló 23/2011. (III. 8.) Korm. rendelet bízta meg egy többezres zenei fesztivál engedélyezésével és hatósági ellenőrzésével. Az engedélyezésben ugyan szakhatóságként (lényegében vétójogot gyakorolva) az ÁNTSZ, az építésügyi hatóság, a tűzoltóság és – a közbiztonságra, a személy- és vagyonbiztonságra gyakorolt hatások tekintetében – bizony a rendőrség is részt vesz, s ugyanezek a szervek persze a jegyző mellett ellenőrzik is a rendezvény megtartását. A rendezvényt bezáratni viszont – ideiglenes intézkedéssel – tényleg csak a jegyző tudja, aki ezek szerint a rendőrség számára nem volt elérhető, és nyilván akkor sem lett volna elérhető, ha tömeges, közvetlen életveszély állt volna fenn.

Az West Balkán-tragédia után az engedélyeztetés visszaállítása tehát – nem meglepő módon – ebben az esetben sem oldotta meg a problémát, a jogszabályok és a hatósági engedélyek ugyanis önmagukban képtelenek rendet tartani, kellenek hozzá emberek is, akik kimennek ellenőrizni az azokban foglaltakat. Önmagában nincs baj azzal, ha a települési jegyzőnél van a hatáskör (ő ismeri a terepet), de azt akkor is el kell látni, ha az ötfős hivatalban a gyámügyi ügyintéző foglalkozik a kereskedelmi engedélyezési ügyekkel is. Más kérdés, hogy ha már megnyer egy ekkora feladatot egy község, akkor joggal számíthatna arra, hogy a többi állami szerv, például a rendezvényt kiemelt figyelemmel követő rendőrség segíti a feladat megoldásában.

süti beállítások módosítása
süti beállítások módosítása