Az Így írnánk mi a Facebookon

Így írnánk mi

A szerzők az atlatszo.hu jogi munkacsoportját is erősítő alkotmányjogászok.

Atlatszo.hu

FacebookTwitterRSSVimeoTumblr
elofizetok.png

Az Így írnánk mi a facebookon

Hirdetés

Mr.Sale

Támogasd Te is az atlatszo.hu-t

NAV_polo.jpg

Címkék

ab indítvány (3) adatvédelem (3) adatvédelmi biztos (2) adminisztratív terhek (4) adó (2) adósságkorlát (1) adózás (4) adóztatás (1) alapjogok (3) alaptörvény (7) alaptörvény átmeneti (1) alkotmány (31) alkotmánybíróság (42) alkotmányellenes (10) alkotmányjogi panasz (3) alkotmánykritika (15) alkotmányossági vétó (1) alkotmányozás (8) államigazgatás (1) állami magánjogi szerződések (1) állami számvevőszék (1) államszervezet (1) angolok (1) átnevezés (1) átruházás (1) balogh józsef (1) bejelentés (1) bér (1) bírói korhatár (1) bíróságok (2) bírság (2) bírságolás (1) budai gyula (1) büntetőjog (8) bürokrácia (3) címlapvadász (1) civil (1) coase tétel (1) család (1) csehország (1) demokratikus legitimáció (2) devizahitelek (2) diszkrimináció (2) döntés-előkészítés (3) döntés előkészítés (5) egészségügyi (1) egyenlő bánásmód hatóság (1) egyeztetés (2) egyház (3) emberi jogok (1) engedély (1) etika (1) eu (1) európai bíróság (1) fejlesztési ügyek (1) felhatalmazás (1) felkészülési idő (3) felsőoktatás (3) felvételkészítés (1) fogyasztóvédelem (2) földtörvény (1) főváros (1) frakciók (1) garancia (1) gazdaság (1) gazdasági versenyhivatal (1) gazdaság és jog (1) gomba (1) gombász (1) hajléktalan (1) hajléktalanok (1) hálapénz (1) hallgatói ösztöndíjszerződés (1) hasznos (1) hatáskör (1) hatásvizsgálat (5) hatóság (3) hatósági eljárás (1) házszabály (2) házszabálytól eltérés (2) honvédelem (1) hungarikum (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (4) információszabadság (1) intézményfenntartás (1) ismeretterjesztés (2) játékelmélet (1) javadalmazás (1) javaslatok (1) jelölés (1) jelöltállítás (1) jogalkotás (15) jogalkotási düh (7) jogállam (5) jogászok (1) jogbiztonság (2) jogrendszer (2) jogszabályok (2) jogszabályszerkesztés (1) jog és gazdaságtan (1) jó kormányzás (3) jó példa (1) kamara (2) kampány (1) képviselők (1) kereskedelem (1) kétharmad (1) kétmillió (1) kiemelt ügyek (1) kodifikáció (1) kolontár (2) költségvetési tanács (1) konzultáció (2) kormány (7) kormánybiztos (1) kormányváltás (1) korrupció (2) kósa lajos (1) középiskolások (1) közérdekű adatok (1) közgazdaságtan (1) közgyűjtemények (1) közigazgatás (26) közigazgatási egyeztetés (1) közlekedés (4) közmédia (1) közmunka (1) közoktatás (1) közpénzügyek (10) közpolitika (10) központi (1) közszolgálat (3) köztársasági elnök (2) közterület (1) köztisztviselők (3) közvélemény (2) kresz (2) külképviseleti szavazás (1) különadó (10) különvélemény (1) Kúria (1) lázár jános (13) legfelsőbb bíróság (1) legfőbb ügyész (1) levélben szavazás (1) lex mal (1) magyarközlöny (1) matolcsy (1) média (4) médiahatóság (1) médiatörvény (3) mentelmi jog (1) mezőgazdaság (1) mnb (1) mobiltelefon (1) módosítás (1) módosító indítvány (3) mozgássérült (1) munka (2) művészet (1) nav (1) negyvenmillió (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti együttműködés programja (1) nemzeti konzultáció (1) nemzetközi példák (1) nemzetközi szerződés (1) népszavazás (5) NFÜ (1) nmhh (1) nyelvtanárok (1) nyilvánosság (4) nyugdíj (6) oktatás (1) ombudsman (1) OMG (1) önkormányzat (2) önkormányzatok (3) orbán viktor (1) országgyűlés (8) országgyűlési biztos (2) összeférhetetlenség (1) ösztönzők (1) paks (2) parkolás (1) parlamentarizmus (1) párttámogatás (1) pénzmosás (1) pénzügyi szervezetek állami felügyelete (2) polgári jog (1) politikai nyilatkozat (1) politikai vétó (1) preambulum (1) pszáf (1) reakció (1) regisztáció (1) rendelet (1) rendészet (1) rezesova (1) rezsicsökkentés (1) rezsicsökkentés adminisztratív terhek (1) rogán antal (5) rokkantigazolvány (1) sajtó (2) sajtószabadság (2) sarkalatos törvények (1) Seuso-kincsek (1) strasbourg (2) stratégia (1) szabálysértés (2) szarvasgomba (1) szavazás (5) személy illetmény (1) szerződési szabadság (1) szlovákia (1) szociális ügyek (1) tájékoztatás (1) társadalmi egyeztetés (1) térkép (1) titok (1) tömegindítvány (3) törvényalkotás (13) törvényjavaslat (14) törvénytervezet (2) tulajdonjog (1) tv2 (1) ügyészség (1) ügyrend (1) újraalkotott (1) újraalkotott alkotmány (18) újra alkotott (1) új alkotmány (29) üzleti környezet (2) vagyonőr (1) választás (2) választási eljárás (4) választási rendszer (6) választások (1) választói regisztráció (2) választójog (5) valóvilág (1) véleménynyilvánítás (1) verseny (2) vidékfejlesztési minisztérium (1) west balkan (1) zárómódosító (6) zavar (6) Címkefelhő

Moderálási alapelvek

Töröljük azt a kommentet, ami bármilyen módon jogsértő,
gyűlölködő,
indokolatlanul személyeskedő,
spamet, reklámot, propagandát tartalmaz, vagy
sem a cikkhez, sem annak témájához nem kapcsolódik.

Büntetik azt, aki többet dolgozik

 A sokoldalú Budai Gyula bruttó havi egymillió forintot bukik az államtitkári kinevezésével.

Olyan volt már, hogy valaki ingyen látta el hivatalát, de Budai agrár-államtitkári kinevezésével mérföldkőhöz érkeztünk: az át nem gondolt javadalmazási rendszer egy vakfoltjának köszönhetően az elszámoltatási kormánybiztos bruttó jövedelme annak ellenére csökken államtitkárrá való kinevezése esetén 1 008 765 forinttal, hogy – szándéka szerint – megőrzi országgyűlési képviselői és kormánybiztosi tisztségét is. Budai Gyula ugyanis eddig – Kövér László házelnököt is megelőzve – a legjobban kereső kormánypárti politikai vezető volt, mivel 1 240 665 forintos (nagykállói egyéni választókerületére tekintettel magas választókerületi pótlékkal kiegészített) képviselői jövedelme mellé kapta meg 997 200 forintos – az államtitkári illetménnyel megegyező – kormánybiztosi pénzét. Itt ugyanis (bár ennek racionális okot nehéz találni) nincs plafon a két, politikai tevékenységgel szerzett jövedelem összeszámítására.

Az államtitkári kinevezés éppen azért vehet ki sok pénzt a Budai-család kasszájából, mert az állami vezetőknél (a miniszterelnöknél, a minisztereknél és az államtitkároknál) van ilyen összeszámításai szabály, így az e tisztséget is ellátó képviselők csak alapdíjukat kapják. A 231 900 forintos képviselői alapdíj maradhat majd meg kormánybiztos úrnak is, míg a kormányzattól továbbra is 997 200 forint folyhat be, csak immár államtitkári juttatásként. (Az állami vezető kormánybiztosok nem kapnak többletjuttatást.)

Értelme ennek így természetesen semmi sincs (hiszen Chewbacca egy wookie a Kashyyyk bolygóról). Önmagában azzal, hogy a politikai vezető tisztségek betöltői komoly pénzeket keresnek, nincs baj. Az anyagi elismerésnek azonban igazodnia kell a viselt felelősséghez, amitől távol áll, ha az ifjúságpolitikai és a levéltári ügyekért felelős miniszteri biztosok a húsz legjobban kereső képviselő között vannak, a megyei igazgatást ténylegesen működtető kormánymegbízottaknál pedig lényegesen többet keresnek a feladat nélkül hagyott megyei közgyűlések elnökei. Ezzel szoros összefüggésben egy hierarchikus rendszerben bizonyosan nem szabadna létrejönnie olyan helyzetnek, hogy a beosztott többet keres, mint a főnöke. Márpedig Orbán Viktor bruttó havi 1 759 900 forintot keres. Akkor, amikor féltucat középvonalbeli kormánypárti képviselő keres többet, mint a miniszterelnök, a miniszterek a fizetési lista felső középmezőnyében vannak, bármely kormánytisztviselőnek megállapítható kétmillió forintos személyi bér, az MNB elnöke pedig csak egy forintot visz haza, akkor elmondhatjuk: az utolsó újragondolás balul sikerült, ideje lenne az egész rendszer újbóli újragondolásának.

Hogy Budai Gyula milyen hatékonysággal tudja ezentúl ellátni egyéni országgyűlési képviselői mandátumát, elszámoltatási biztosi és agrár-államtitkári feladatát egyszerre, nem is beszélve agrár-érdekképviseleti tevékenységéről, az már egy másik kérdés. Az biztos, hogy bárki, aki a magánszférában vállalna egyszerre három főállást, az nagyon hamar az adóhatóságot kapná a nyakába, munkáltatóin pedig a munkafelügyelet kérné kollektíve számon, hogy miként adták ki a megfelelő pihenőidőt.

süti beállítások módosítása
süti beállítások módosítása