Az Így írnánk mi a Facebookon

Így írnánk mi

A szerzők az atlatszo.hu jogi munkacsoportját is erősítő alkotmányjogászok.

Atlatszo.hu

FacebookTwitterRSSVimeoTumblr
elofizetok.png

Az Így írnánk mi a facebookon

Hirdetés

Mr.Sale

Támogasd Te is az atlatszo.hu-t

NAV_polo.jpg

Címkék

ab indítvány (3) adatvédelem (3) adatvédelmi biztos (2) adminisztratív terhek (4) adó (2) adósságkorlát (1) adózás (4) adóztatás (1) alapjogok (3) alaptörvény (7) alaptörvény átmeneti (1) alkotmány (31) alkotmánybíróság (42) alkotmányellenes (10) alkotmányjogi panasz (3) alkotmánykritika (15) alkotmányossági vétó (1) alkotmányozás (8) államigazgatás (1) állami magánjogi szerződések (1) állami számvevőszék (1) államszervezet (1) angolok (1) átnevezés (1) átruházás (1) balogh józsef (1) bejelentés (1) bér (1) bírói korhatár (1) bíróságok (2) bírság (2) bírságolás (1) budai gyula (1) büntetőjog (8) bürokrácia (3) címlapvadász (1) civil (1) coase tétel (1) család (1) csehország (1) demokratikus legitimáció (2) devizahitelek (2) diszkrimináció (2) döntés-előkészítés (3) döntés előkészítés (5) egészségügyi (1) egyenlő bánásmód hatóság (1) egyeztetés (2) egyház (3) emberi jogok (1) engedély (1) etika (1) eu (1) európai bíróság (1) fejlesztési ügyek (1) felhatalmazás (1) felkészülési idő (3) felsőoktatás (3) felvételkészítés (1) fogyasztóvédelem (2) földtörvény (1) főváros (1) frakciók (1) garancia (1) gazdaság (1) gazdasági versenyhivatal (1) gazdaság és jog (1) gomba (1) gombász (1) hajléktalan (1) hajléktalanok (1) hálapénz (1) hallgatói ösztöndíjszerződés (1) hasznos (1) hatáskör (1) hatásvizsgálat (5) hatóság (3) hatósági eljárás (1) házszabály (2) házszabálytól eltérés (2) honvédelem (1) hungarikum (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (4) információszabadság (1) intézményfenntartás (1) ismeretterjesztés (2) játékelmélet (1) javadalmazás (1) javaslatok (1) jelölés (1) jelöltállítás (1) jogalkotás (15) jogalkotási düh (7) jogállam (5) jogászok (1) jogbiztonság (2) jogrendszer (2) jogszabályok (2) jogszabályszerkesztés (1) jog és gazdaságtan (1) jó kormányzás (3) jó példa (1) kamara (2) kampány (1) képviselők (1) kereskedelem (1) kétharmad (1) kétmillió (1) kiemelt ügyek (1) kodifikáció (1) kolontár (2) költségvetési tanács (1) konzultáció (2) kormány (7) kormánybiztos (1) kormányváltás (1) korrupció (2) kósa lajos (1) középiskolások (1) közérdekű adatok (1) közgazdaságtan (1) közgyűjtemények (1) közigazgatás (26) közigazgatási egyeztetés (1) közlekedés (4) közmédia (1) közmunka (1) közoktatás (1) közpénzügyek (10) közpolitika (10) központi (1) közszolgálat (3) köztársasági elnök (2) közterület (1) köztisztviselők (3) közvélemény (2) kresz (2) külképviseleti szavazás (1) különadó (10) különvélemény (1) Kúria (1) lázár jános (13) legfelsőbb bíróság (1) legfőbb ügyész (1) levélben szavazás (1) lex mal (1) magyarközlöny (1) matolcsy (1) média (4) médiahatóság (1) médiatörvény (3) mentelmi jog (1) mezőgazdaság (1) mnb (1) mobiltelefon (1) módosítás (1) módosító indítvány (3) mozgássérült (1) munka (2) művészet (1) nav (1) negyvenmillió (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti együttműködés programja (1) nemzeti konzultáció (1) nemzetközi példák (1) nemzetközi szerződés (1) népszavazás (5) NFÜ (1) nmhh (1) nyelvtanárok (1) nyilvánosság (4) nyugdíj (6) oktatás (1) ombudsman (1) OMG (1) önkormányzat (2) önkormányzatok (3) orbán viktor (1) országgyűlés (8) országgyűlési biztos (2) összeférhetetlenség (1) ösztönzők (1) paks (2) parkolás (1) parlamentarizmus (1) párttámogatás (1) pénzmosás (1) pénzügyi szervezetek állami felügyelete (2) polgári jog (1) politikai nyilatkozat (1) politikai vétó (1) preambulum (1) pszáf (1) reakció (1) regisztáció (1) rendelet (1) rendészet (1) rezesova (1) rezsicsökkentés (1) rezsicsökkentés adminisztratív terhek (1) rogán antal (5) rokkantigazolvány (1) sajtó (2) sajtószabadság (2) sarkalatos törvények (1) Seuso-kincsek (1) strasbourg (2) stratégia (1) szabálysértés (2) szarvasgomba (1) szavazás (5) személy illetmény (1) szerződési szabadság (1) szlovákia (1) szociális ügyek (1) tájékoztatás (1) társadalmi egyeztetés (1) térkép (1) titok (1) tömegindítvány (3) törvényalkotás (13) törvényjavaslat (14) törvénytervezet (2) tulajdonjog (1) tv2 (1) ügyészség (1) ügyrend (1) újraalkotott (1) újraalkotott alkotmány (18) újra alkotott (1) új alkotmány (29) üzleti környezet (2) vagyonőr (1) választás (2) választási eljárás (4) választási rendszer (6) választások (1) választói regisztráció (2) választójog (5) valóvilág (1) véleménynyilvánítás (1) verseny (2) vidékfejlesztési minisztérium (1) west balkan (1) zárómódosító (6) zavar (6) Címkefelhő

Moderálási alapelvek

Töröljük azt a kommentet, ami bármilyen módon jogsértő,
gyűlölködő,
indokolatlanul személyeskedő,
spamet, reklámot, propagandát tartalmaz, vagy
sem a cikkhez, sem annak témájához nem kapcsolódik.

Ok az ünnepre

Július 1-je van: jeles nap.

Egyrészt ez a köztisztviselők napja, mert 1992-ben ezen a napon lépett hatályba a köztisztviselői törvény, pedig ma már frappánsabb lenne az indokolás nélküli felmentés bevezetését ünnepelni (január 1., kormánytisztviselőknél július 6, ez utóbbi ráadásul a kormánytisztviselői törvény hatálybalépésének napja is). Különösen, ha arra gondolunk, hogy a köztisztviselők napja azt jelenti, hogy nem kell dolgozni.
Másrészt ez a Semmelweis-nap, azaz a magyar egészségügy napja is van, mert Semmelweis Ignác 1818. július 1-jén született Budán, ami idéntől az „egészségügyi dolgozók által végzett munka elismerését, presztízsének emelését” szolgálva szintén munkaszüneti nap, nekik. Az egészségügy folyamatos munkavégzést jelent, ezért nem álljuk meg szóvá tenni, mennyivel jobb lett volna egészségügyi dolgozónak, betegnek egyaránt, ha inkább egy nap extra szabadságot kapnak az egészségügyi dolgozók.
 
Végül mától kell alkalmazni a médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló 2010. évi CLXXXV. törvény szankciós szabályait is. (Bár a Magyar Sajtó Napja március 15. maradt.) A felkészülési idő vége gyanúsan egybecsengett azzal, hogy ma 0 órától már nem a Magyar Köztársaság az Európai Uniós soros elnöke. Ma reggeltől megjelent folyóiratok, napilapok, illetve közzétett online tartalmakat a médiahatóság már teljes fegyverzetben szankcionálhatja azon az alapon (csak a legnehezebben mérlegelhetőeket kiemelve), hogy azok álláspontja szerint
1. az emberi méltóságot vagy a magánéletet sértik,
2. a nyilvános közlésre adott beleegyezéssel visszaélnek,
3. alkalmasak személyek, nemzetek, közösségek, nemzeti, etnikai, nyelvi és más kisebbségek vagy bármely többség, továbbá valamely egyház vagy vallási csoport elleni gyűlölet keltésére vagy e társadalmi csoportok kirekesztésére, továbbá
4. súlyosan károsíthatják a kiskorúak szellemi, lelki, erkölcsi vagy fizikai fejlődését.
 
Mától a vélhetően nagy számban megszülető (nyilván még olyanok is mennek majd az NMHH-hoz, akik tüntetettek annak bírságolási joga ellen, ha már a kommunikációs államtitkár is kommenteket felügyel) bejelentések alapján, esetleg egy reggeli lapszemle eredményeként hivatalból ehhez hasonló véleménycikkeket fognak közpénzből fizetett köztisztviselők elemezni, azt indokolva pro vagy kontra, hogy ez a lehülyézett parlamenti képviselő emberi méltóságának sérelme vagy az MTK nem zsidó származású sportolóinak felsorolásán alapuló érvelés miatt a zsidóság kirekesztése miatt törvénysértő-e. Vagy hogy ez a szerkesztőségi közlemény sérti-e a címzett magánélethez való jogát, és a kommentelő trollok hozzászólásait mennyi időn belül kell moderálnia a lapnak ahhoz, hogy ne legyen megbírságolható.
 
Rövidesen kiderül, hogy az NMHH ’tartalomfelügyelettel’ megbízott köztisztviselői milyen mélyen merültek el az alapjogok dzsungelében, a színpadra fél éve felvitt puska végül elsül-e, s ha igen, akkor kit talál el. Na és lesz-e oka a végén bárkinek ünnepelni?