Az Így írnánk mi a Facebookon

Így írnánk mi

A szerzők az atlatszo.hu jogi munkacsoportját is erősítő alkotmányjogászok.

Atlatszo.hu

FacebookTwitterRSSVimeoTumblr
elofizetok.png

Az Így írnánk mi a facebookon

Hirdetés

Mr.Sale

Támogasd Te is az atlatszo.hu-t

NAV_polo.jpg

Címkék

ab indítvány (3) adatvédelem (3) adatvédelmi biztos (2) adminisztratív terhek (4) adó (2) adósságkorlát (1) adózás (4) adóztatás (1) alapjogok (3) alaptörvény (7) alaptörvény átmeneti (1) alkotmány (31) alkotmánybíróság (42) alkotmányellenes (10) alkotmányjogi panasz (3) alkotmánykritika (15) alkotmányossági vétó (1) alkotmányozás (8) államigazgatás (1) állami magánjogi szerződések (1) állami számvevőszék (1) államszervezet (1) angolok (1) átnevezés (1) átruházás (1) balogh józsef (1) bejelentés (1) bér (1) bírói korhatár (1) bíróságok (2) bírság (2) bírságolás (1) budai gyula (1) büntetőjog (8) bürokrácia (3) címlapvadász (1) civil (1) coase tétel (1) család (1) csehország (1) demokratikus legitimáció (2) devizahitelek (2) diszkrimináció (2) döntés-előkészítés (3) döntés előkészítés (5) egészségügyi (1) egyenlő bánásmód hatóság (1) egyeztetés (2) egyház (3) emberi jogok (1) engedély (1) etika (1) eu (1) európai bíróság (1) fejlesztési ügyek (1) felhatalmazás (1) felkészülési idő (3) felsőoktatás (3) felvételkészítés (1) fogyasztóvédelem (2) földtörvény (1) főváros (1) frakciók (1) garancia (1) gazdaság (1) gazdasági versenyhivatal (1) gazdaság és jog (1) gomba (1) gombász (1) hajléktalan (1) hajléktalanok (1) hálapénz (1) hallgatói ösztöndíjszerződés (1) hasznos (1) hatáskör (1) hatásvizsgálat (5) hatóság (3) hatósági eljárás (1) házszabály (2) házszabálytól eltérés (2) honvédelem (1) hungarikum (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (4) információszabadság (1) intézményfenntartás (1) ismeretterjesztés (2) játékelmélet (1) javadalmazás (1) javaslatok (1) jelölés (1) jelöltállítás (1) jogalkotás (15) jogalkotási düh (7) jogállam (5) jogászok (1) jogbiztonság (2) jogrendszer (2) jogszabályok (2) jogszabályszerkesztés (1) jog és gazdaságtan (1) jó kormányzás (3) jó példa (1) kamara (2) kampány (1) képviselők (1) kereskedelem (1) kétharmad (1) kétmillió (1) kiemelt ügyek (1) kodifikáció (1) kolontár (2) költségvetési tanács (1) konzultáció (2) kormány (7) kormánybiztos (1) kormányváltás (1) korrupció (2) kósa lajos (1) középiskolások (1) közérdekű adatok (1) közgazdaságtan (1) közgyűjtemények (1) közigazgatás (26) közigazgatási egyeztetés (1) közlekedés (4) közmédia (1) közmunka (1) közoktatás (1) közpénzügyek (10) közpolitika (10) központi (1) közszolgálat (3) köztársasági elnök (2) közterület (1) köztisztviselők (3) közvélemény (2) kresz (2) külképviseleti szavazás (1) különadó (10) különvélemény (1) Kúria (1) lázár jános (13) legfelsőbb bíróság (1) legfőbb ügyész (1) levélben szavazás (1) lex mal (1) magyarközlöny (1) matolcsy (1) média (4) médiahatóság (1) médiatörvény (3) mentelmi jog (1) mezőgazdaság (1) mnb (1) mobiltelefon (1) módosítás (1) módosító indítvány (3) mozgássérült (1) munka (2) művészet (1) nav (1) negyvenmillió (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti együttműködés programja (1) nemzeti konzultáció (1) nemzetközi példák (1) nemzetközi szerződés (1) népszavazás (5) NFÜ (1) nmhh (1) nyelvtanárok (1) nyilvánosság (4) nyugdíj (6) oktatás (1) ombudsman (1) OMG (1) önkormányzat (2) önkormányzatok (3) orbán viktor (1) országgyűlés (8) országgyűlési biztos (2) összeférhetetlenség (1) ösztönzők (1) paks (2) parkolás (1) parlamentarizmus (1) párttámogatás (1) pénzmosás (1) pénzügyi szervezetek állami felügyelete (2) polgári jog (1) politikai nyilatkozat (1) politikai vétó (1) preambulum (1) pszáf (1) reakció (1) regisztáció (1) rendelet (1) rendészet (1) rezesova (1) rezsicsökkentés (1) rezsicsökkentés adminisztratív terhek (1) rogán antal (5) rokkantigazolvány (1) sajtó (2) sajtószabadság (2) sarkalatos törvények (1) Seuso-kincsek (1) strasbourg (2) stratégia (1) szabálysértés (2) szarvasgomba (1) szavazás (5) személy illetmény (1) szerződési szabadság (1) szlovákia (1) szociális ügyek (1) tájékoztatás (1) társadalmi egyeztetés (1) térkép (1) titok (1) tömegindítvány (3) törvényalkotás (13) törvényjavaslat (14) törvénytervezet (2) tulajdonjog (1) tv2 (1) ügyészség (1) ügyrend (1) újraalkotott (1) újraalkotott alkotmány (18) újra alkotott (1) új alkotmány (29) üzleti környezet (2) vagyonőr (1) választás (2) választási eljárás (4) választási rendszer (6) választások (1) választói regisztráció (2) választójog (5) valóvilág (1) véleménynyilvánítás (1) verseny (2) vidékfejlesztési minisztérium (1) west balkan (1) zárómódosító (6) zavar (6) Címkefelhő

Moderálási alapelvek

Töröljük azt a kommentet, ami bármilyen módon jogsértő,
gyűlölködő,
indokolatlanul személyeskedő,
spamet, reklámot, propagandát tartalmaz, vagy
sem a cikkhez, sem annak témájához nem kapcsolódik.

csak sms, vezetek

A vezetés közbeni mobiltelefonálás betiltása többet árt mint használ?

Az autóvezetés közbeni smsezés betiltása több közúti balesethez vezethet – írja a usatoday. A Highway Loss Data Institute kutatói összevetették négy amerikai állam biztosítási kárbejelentéseit mielőtt és miután bevezették a tilalmat. A közúti balesetek száma a négyből három államban növekedett a tilalom bevezetése után.

Harminc amerikai államban tilos smst írni vezetés közben, ebből tizenegy idén vezette be a tilalmat, de vajon érdemes volt-e? A kutatók elmélete szerint az autósok alacsonyan, az ölükben tartják a mobilt sms írás közben, hogy a rendőrök ne vegyék észre azt a kezükben. Így figyelmüket még inkább és még tovább elterelik az útról.

A szabályozásért felelősek természetesen óvnak attól, hogy bárki messzemenő következtetéseket vonjon le az adatokból, és a romló statisztikák miatt a szabály kikényszerítésének hiányosságait okolják. Nem biztos azonban, hogy egyáltalán kikényszeríthető megfelelően a szabály, mit mondhat ugyanis a rendőr arra a vezetői kifogásra, hogy nem smsezett, csak elutasított egy bejövő hívást.

A hazai szabályozás szigorúbb az amerikainál, mert a kézben tartott mobiltelefon bármilyen használatát tiltja.

A gépkocsi vezetője menet közben kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat. A kétkerekű, továbbá gépkocsinak nem minősülő háromkerekű jármű vezetője menet közben - ideértve a forgalmi okból történő megállást is - kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat.
       - KRESZ 3. § (2) bekezdés

Ez is járhat azonban nem várt veszélyekkel. A tipikus autóvezető ugyanis sem a hívás elutasítását, sem a beépített kihangosító nem tekinti valós alternatívának. Ma, amikor az ellenőrzés valós veszélye nélkül lehet használni a mobilt, a szabály mintha nem is létezne. Ha viszont – például egy kampányszerű ellenőrzési akció miatt – egyszerre megalapozottan tartani lehet majd a vezetés közbeni telefonálás miatti büntetésektől, előkerül majd az olcsó vezetékes fülhallgató, amit a hívás fogadásakor fog a vezető bedugni a telefonba, meg a bluetooth, amit nyilván nem az utazás elején, hanem csak a hívás kezdeményezése előtt kezd majd el a sofőr párosítani vagy a fülére helyezni.

A vezetés közbeni smsezés tilalma tehát a végrehajtás nem – de legalábbis nehezen – biztosítható hatékonyságára tekintettel könnyen gyakorolhat nem várt hatást a címzettek magatartására, kontraproduktív módon kifejezetten fokozva a balesetveszélyt. Összességében nagyon fontos cél, hogy a vezető figyelmét a lehető legkevesebb dolog terelje el az útról és a vezetésről, ezért első látásra nyilvános vitában védhetetlennek látszik az az álláspont, hogy a KRESZ ne tiltsa a kézben tartott mobil vezetés közbeni használatát.

Sosem mellőzhető azonban annak az alapos vizsgálata, hogy a szabályozással érintett emberek, hogyan reagálnak majd a szabályokra, és a reakciójuk alapján összességében mi lesz a szabályozás eredménye.