Az Így írnánk mi a Facebookon

Így írnánk mi

A szerzők az atlatszo.hu jogi munkacsoportját is erősítő alkotmányjogászok.

Atlatszo.hu

FacebookTwitterRSSVimeoTumblr
elofizetok.png

Az Így írnánk mi a facebookon

Hirdetés

Mr.Sale

Támogasd Te is az atlatszo.hu-t

NAV_polo.jpg

Címkék

ab indítvány (3) adatvédelem (3) adatvédelmi biztos (2) adminisztratív terhek (4) adó (2) adósságkorlát (1) adózás (4) adóztatás (1) alapjogok (3) alaptörvény (7) alaptörvény átmeneti (1) alkotmány (31) alkotmánybíróság (42) alkotmányellenes (10) alkotmányjogi panasz (3) alkotmánykritika (15) alkotmányossági vétó (1) alkotmányozás (8) államigazgatás (1) állami magánjogi szerződések (1) állami számvevőszék (1) államszervezet (1) angolok (1) átnevezés (1) átruházás (1) balogh józsef (1) bejelentés (1) bér (1) bírói korhatár (1) bíróságok (2) bírság (2) bírságolás (1) budai gyula (1) büntetőjog (8) bürokrácia (3) címlapvadász (1) civil (1) coase tétel (1) család (1) csehország (1) demokratikus legitimáció (2) devizahitelek (2) diszkrimináció (2) döntés-előkészítés (3) döntés előkészítés (5) egészségügyi (1) egyenlő bánásmód hatóság (1) egyeztetés (2) egyház (3) emberi jogok (1) engedély (1) etika (1) eu (1) európai bíróság (1) fejlesztési ügyek (1) felhatalmazás (1) felkészülési idő (3) felsőoktatás (3) felvételkészítés (1) fogyasztóvédelem (2) földtörvény (1) főváros (1) frakciók (1) garancia (1) gazdaság (1) gazdasági versenyhivatal (1) gazdaság és jog (1) gomba (1) gombász (1) hajléktalan (1) hajléktalanok (1) hálapénz (1) hallgatói ösztöndíjszerződés (1) hasznos (1) hatáskör (1) hatásvizsgálat (5) hatóság (3) hatósági eljárás (1) házszabály (2) házszabálytól eltérés (2) honvédelem (1) hungarikum (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (4) információszabadság (1) intézményfenntartás (1) ismeretterjesztés (2) játékelmélet (1) javadalmazás (1) javaslatok (1) jelölés (1) jelöltállítás (1) jogalkotás (15) jogalkotási düh (7) jogállam (5) jogászok (1) jogbiztonság (2) jogrendszer (2) jogszabályok (2) jogszabályszerkesztés (1) jog és gazdaságtan (1) jó kormányzás (3) jó példa (1) kamara (2) kampány (1) képviselők (1) kereskedelem (1) kétharmad (1) kétmillió (1) kiemelt ügyek (1) kodifikáció (1) kolontár (2) költségvetési tanács (1) konzultáció (2) kormány (7) kormánybiztos (1) kormányváltás (1) korrupció (2) kósa lajos (1) középiskolások (1) közérdekű adatok (1) közgazdaságtan (1) közgyűjtemények (1) közigazgatás (26) közigazgatási egyeztetés (1) közlekedés (4) közmédia (1) közmunka (1) közoktatás (1) közpénzügyek (10) közpolitika (10) központi (1) közszolgálat (3) köztársasági elnök (2) közterület (1) köztisztviselők (3) közvélemény (2) kresz (2) külképviseleti szavazás (1) különadó (10) különvélemény (1) Kúria (1) lázár jános (13) legfelsőbb bíróság (1) legfőbb ügyész (1) levélben szavazás (1) lex mal (1) magyarközlöny (1) matolcsy (1) média (4) médiahatóság (1) médiatörvény (3) mentelmi jog (1) mezőgazdaság (1) mnb (1) mobiltelefon (1) módosítás (1) módosító indítvány (3) mozgássérült (1) munka (2) művészet (1) nav (1) negyvenmillió (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti együttműködés programja (1) nemzeti konzultáció (1) nemzetközi példák (1) nemzetközi szerződés (1) népszavazás (5) NFÜ (1) nmhh (1) nyelvtanárok (1) nyilvánosság (4) nyugdíj (6) oktatás (1) ombudsman (1) OMG (1) önkormányzat (2) önkormányzatok (3) orbán viktor (1) országgyűlés (8) országgyűlési biztos (2) összeférhetetlenség (1) ösztönzők (1) paks (2) parkolás (1) parlamentarizmus (1) párttámogatás (1) pénzmosás (1) pénzügyi szervezetek állami felügyelete (2) polgári jog (1) politikai nyilatkozat (1) politikai vétó (1) preambulum (1) pszáf (1) reakció (1) regisztáció (1) rendelet (1) rendészet (1) rezesova (1) rezsicsökkentés (1) rezsicsökkentés adminisztratív terhek (1) rogán antal (5) rokkantigazolvány (1) sajtó (2) sajtószabadság (2) sarkalatos törvények (1) Seuso-kincsek (1) strasbourg (2) stratégia (1) szabálysértés (2) szarvasgomba (1) szavazás (5) személy illetmény (1) szerződési szabadság (1) szlovákia (1) szociális ügyek (1) tájékoztatás (1) társadalmi egyeztetés (1) térkép (1) titok (1) tömegindítvány (3) törvényalkotás (13) törvényjavaslat (14) törvénytervezet (2) tulajdonjog (1) tv2 (1) ügyészség (1) ügyrend (1) újraalkotott (1) újraalkotott alkotmány (18) újra alkotott (1) új alkotmány (29) üzleti környezet (2) vagyonőr (1) választás (2) választási eljárás (4) választási rendszer (6) választások (1) választói regisztráció (2) választójog (5) valóvilág (1) véleménynyilvánítás (1) verseny (2) vidékfejlesztési minisztérium (1) west balkan (1) zárómódosító (6) zavar (6) Címkefelhő

Moderálási alapelvek

Töröljük azt a kommentet, ami bármilyen módon jogsértő,
gyűlölködő,
indokolatlanul személyeskedő,
spamet, reklámot, propagandát tartalmaz, vagy
sem a cikkhez, sem annak témájához nem kapcsolódik.

Sokadszor ugyanabban a folyóban

Bár ahol lehetett, elbukta a Kormány az indokolás nélküli elbocsátást, a volt PSZÁF-osokat most mégis így fogják  kirúgni.

Hétfőn fogadta el az Országgyűlés a ciklusban a második jegybanktörvényt, amire a régóta asztalon levő, de Matolcsy György jegybankelnökségét és berendezkedését beváró MNB-PSZÁF összevonás miatt volt szükség. Minden olyan, mint az előző nekifutásnál: az gyorsan összedobott törvényjavaslatot számtalan zárómódosítóval sorozta meg a kormány, ráadásul még a szerző, a Matolcsy-stáb is feltehetően ugyanaz mindkét esetben.

 Ám nem csak az eljárás miatt érezhetjük magunkat a ciklus első felében, hanem a tartalom miatt is: Varga Mihály nagy többséggel, bár ellenzéki támogatás nélkül elfogadott zárómódosítójának 73. pontjának elfogadásával ugyanis  Szász Károly különböző juttatásait immár harmadszor menti meg az Országgyűlés a 98%-os büntetőadótól. Ám ennél is figyelemreméltóbb, hogy ugyanez a módosítás új életet lehelt az indokolás nélküli felmentésbe is.

A második Orbán-kormánynak az Alkotmánybíróságon és Strasbourgban nagy sikerrel vendégszerepelt, éppen a luxemburgi döntésre váró intézkedése ugye a jogorvoslathoz való jogtól a diszkrimináció tilalmáig számos alapjogot sértett, és még ez volt vele a kisebbik baj. A nagyobbik baj az volt, hogy még az amúgy alkotmányellenes célja (könnyen, gyorsan, mindenféle formakényszer nélkül nyélbe ütni a kormányváltáshoz kapcsolódó személyzeti intézkedéseket) sem teljesült: három éve folynak a munkaügyi perek, a kamatokat meg majd kifizetik az adófizetők. Az Alkotmánybíróság tavalyelőtti döntései és az Emberi Jogok Európai Bíróságának tavalyi döntése után kevés rosszabb ötlet lehetne, mint megismételni ezt a hibát, nyilván nem jut ez eszébe senkinek.

Kivéve a jegybanki vezetést, akik addig nézegették egész nyáron azt az átmeneti szabályt, amely szerint a PSZÁF-os köztisztviselők a törvény erejénél fogva válnak október 1-jén MNB-s munkavállalókká, hogy újra feltalálták az indokolás nélküli felmentést. Persze nem így hívják, de a lényeg, a jogviszony fenntartásáról szóló szabad munkáltatói mérlegelés itt is biztosított. Azt mondja ugyanis az elnöki aláírásra váró törvény, hogy a törvényi főszabály ellenére mégsem lesz MNB-s az, aki nem rendelkezik az ehhez munkaviszonyra vonatkozó jogszabályban meghatározott feltételekkel. Az érintett változatlan feladatra ezek szerint PSZÁF-osként még jó volt, MNB-sként már nem, ezt pedig úgy hozzák a tudtára, hogy MNB-s névjegykártyát már nem is kell csináltatnia. Ám ha véletlenül itt átjutna valaki, akinek nem kellene, akkor a PSZÁF 2013. október 1-jei megszűnését követő hat hónapon belül az MNB alkalmazottai munkaviszonyának felmondással történő megszüntetése tekintetében a munkáltató működésével összefüggő oknak minősül a törvény szerint "a költséghatékony létszámgazdálkodás megvalósítása érdekében a feladatellátáshoz nem szükséges munkakörök megszüntetése", de itt legalább indokolás van.

 

süti beállítások módosítása
süti beállítások módosítása