Az Így írnánk mi a Facebookon

Így írnánk mi

A szerzők az atlatszo.hu jogi munkacsoportját is erősítő alkotmányjogászok.

Atlatszo.hu

FacebookTwitterRSSVimeoTumblr
elofizetok.png

Az Így írnánk mi a facebookon

Hirdetés

Mr.Sale

Támogasd Te is az atlatszo.hu-t

NAV_polo.jpg

Címkék

ab indítvány (3) adatvédelem (3) adatvédelmi biztos (2) adminisztratív terhek (4) adó (2) adósságkorlát (1) adózás (4) adóztatás (1) alapjogok (3) alaptörvény (7) alaptörvény átmeneti (1) alkotmány (31) alkotmánybíróság (42) alkotmányellenes (10) alkotmányjogi panasz (3) alkotmánykritika (15) alkotmányossági vétó (1) alkotmányozás (8) államigazgatás (1) állami magánjogi szerződések (1) állami számvevőszék (1) államszervezet (1) angolok (1) átnevezés (1) átruházás (1) balogh józsef (1) bejelentés (1) bér (1) bírói korhatár (1) bíróságok (2) bírság (2) bírságolás (1) budai gyula (1) büntetőjog (8) bürokrácia (3) címlapvadász (1) civil (1) coase tétel (1) család (1) csehország (1) demokratikus legitimáció (2) devizahitelek (2) diszkrimináció (2) döntés-előkészítés (3) döntés előkészítés (5) egészségügyi (1) egyenlő bánásmód hatóság (1) egyeztetés (2) egyház (3) emberi jogok (1) engedély (1) etika (1) eu (1) európai bíróság (1) fejlesztési ügyek (1) felhatalmazás (1) felkészülési idő (3) felsőoktatás (3) felvételkészítés (1) fogyasztóvédelem (2) földtörvény (1) főváros (1) frakciók (1) garancia (1) gazdaság (1) gazdasági versenyhivatal (1) gazdaság és jog (1) gomba (1) gombász (1) hajléktalan (1) hajléktalanok (1) hálapénz (1) hallgatói ösztöndíjszerződés (1) hasznos (1) hatáskör (1) hatásvizsgálat (5) hatóság (3) hatósági eljárás (1) házszabály (2) házszabálytól eltérés (2) honvédelem (1) hungarikum (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (4) információszabadság (1) intézményfenntartás (1) ismeretterjesztés (2) játékelmélet (1) javadalmazás (1) javaslatok (1) jelölés (1) jelöltállítás (1) jogalkotás (15) jogalkotási düh (7) jogállam (5) jogászok (1) jogbiztonság (2) jogrendszer (2) jogszabályok (2) jogszabályszerkesztés (1) jog és gazdaságtan (1) jó kormányzás (3) jó példa (1) kamara (2) kampány (1) képviselők (1) kereskedelem (1) kétharmad (1) kétmillió (1) kiemelt ügyek (1) kodifikáció (1) kolontár (2) költségvetési tanács (1) konzultáció (2) kormány (7) kormánybiztos (1) kormányváltás (1) korrupció (2) kósa lajos (1) középiskolások (1) közérdekű adatok (1) közgazdaságtan (1) közgyűjtemények (1) közigazgatás (26) közigazgatási egyeztetés (1) közlekedés (4) közmédia (1) közmunka (1) közoktatás (1) közpénzügyek (10) közpolitika (10) központi (1) közszolgálat (3) köztársasági elnök (2) közterület (1) köztisztviselők (3) közvélemény (2) kresz (2) külképviseleti szavazás (1) különadó (10) különvélemény (1) Kúria (1) lázár jános (13) legfelsőbb bíróság (1) legfőbb ügyész (1) levélben szavazás (1) lex mal (1) magyarközlöny (1) matolcsy (1) média (4) médiahatóság (1) médiatörvény (3) mentelmi jog (1) mezőgazdaság (1) mnb (1) mobiltelefon (1) módosítás (1) módosító indítvány (3) mozgássérült (1) munka (2) művészet (1) nav (1) negyvenmillió (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti együttműködés programja (1) nemzeti konzultáció (1) nemzetközi példák (1) nemzetközi szerződés (1) népszavazás (5) NFÜ (1) nmhh (1) nyelvtanárok (1) nyilvánosság (4) nyugdíj (6) oktatás (1) ombudsman (1) OMG (1) önkormányzat (2) önkormányzatok (3) orbán viktor (1) országgyűlés (8) országgyűlési biztos (2) összeférhetetlenség (1) ösztönzők (1) paks (2) parkolás (1) parlamentarizmus (1) párttámogatás (1) pénzmosás (1) pénzügyi szervezetek állami felügyelete (2) polgári jog (1) politikai nyilatkozat (1) politikai vétó (1) preambulum (1) pszáf (1) reakció (1) regisztáció (1) rendelet (1) rendészet (1) rezesova (1) rezsicsökkentés (1) rezsicsökkentés adminisztratív terhek (1) rogán antal (5) rokkantigazolvány (1) sajtó (2) sajtószabadság (2) sarkalatos törvények (1) Seuso-kincsek (1) strasbourg (2) stratégia (1) szabálysértés (2) szarvasgomba (1) szavazás (5) személy illetmény (1) szerződési szabadság (1) szlovákia (1) szociális ügyek (1) tájékoztatás (1) társadalmi egyeztetés (1) térkép (1) titok (1) tömegindítvány (3) törvényalkotás (13) törvényjavaslat (14) törvénytervezet (2) tulajdonjog (1) tv2 (1) ügyészség (1) ügyrend (1) újraalkotott (1) újraalkotott alkotmány (18) újra alkotott (1) új alkotmány (29) üzleti környezet (2) vagyonőr (1) választás (2) választási eljárás (4) választási rendszer (6) választások (1) választói regisztráció (2) választójog (5) valóvilág (1) véleménynyilvánítás (1) verseny (2) vidékfejlesztési minisztérium (1) west balkan (1) zárómódosító (6) zavar (6) Címkefelhő

Moderálási alapelvek

Töröljük azt a kommentet, ami bármilyen módon jogsértő,
gyűlölködő,
indokolatlanul személyeskedő,
spamet, reklámot, propagandát tartalmaz, vagy
sem a cikkhez, sem annak témájához nem kapcsolódik.

20 Ft/fő/nap

Újabb buta adó: a kerületi önkormányzatok is odatolhatnak egy perselyt a vécésnéniké mellé a kocsmákban.

Árvízhelyzetben is pörög az ötletszerű törvényalkotás: most éppen a világörökségi területekre (azaz valójában  Budapest belvárosára) megalkotott korábbi éjszakai kocsmaszabályozáson csavarhat még egyet az Országgyűlés a jövő héttel induló rendkívüli ülésszakban. Az új, szigorúbb szabályokról szóló törvényjavaslatot Rogán Antal frakcióvezető-belvárosi polgármester és társai tegnap nyújtották be, azt várhatóan június 24-én fogadja el az Országgyűlés, de július 1-jén már hatályba is lép. Ezt a nagy sietséget, a felkészülésre hagyott nevetségesen rövid időt csak az indokolhatná, hogy valami nagyon jó ötlet jutott hirtelen a képviselők eszébe.

Sajnos azonban nem ez a helyzet. Az még hagyján ugyanis, hogy a javaslat - a közigazgatási eljárási jog rendszerét némileg megtaposva - önállóan visszavonhatóvá teszi a rendőrség szakhatósági engedélyét az üzletnyitáshoz, hiszen a szándék nyilvánvalóan már az előző próbálkozásra is az volt, hogy a rendőrség bárhol megtilthassa az éjszakai nyitva tartást, csak a hasonlóan átgondoltan megírt előző szöveg ezt csak az üzletnyitáskor tette lehetővé. Szintén formabontó megoldás, hogy a javaslat egy definíció + felhatalmazó rendelkezés kombóval dobja be a lovak, helyesebben az önkormányzatok közzé annak meghatározását, hogy a kocsmában/kocsma előtt elkövetett jogsértések ellenőrzése hogyan történik. mert ez amúgy bizony rendészet, aminek szokás mindenféle törvényi garanciát is hegeszteni, még mielőtt megalakul a Belvárosi Partyőrség.

A kereskedelmi törvény mostani novellája azonban alighanem az éjszakai nyitva tartással összefüggő többletfeladatokhoz igazodó összegű felügyeleti díj mint új közteher miatt lesz emlékezetes a szabályozás címzettjeinek. Az iparűzési adó alapjának 0,5 %-ában is maximált. legfeljebb 20 Ft/fő/éjszakai nyitvatartási nap összegű  díj (a /fő amúgy nem a pincérek, hanem a vendégek száma, méghozzá nem a látogatószám, hanem a befogadóképesség) felhasználása kifejezetten a köztisztaságnak és a közbiztonságnak az éjszakai szórakozóhelyekkel összefüggő fenntartásához kapcsolódik, ezért elsőre igazságosnak is gondolhatjuk. Ettől azonban még nem lesz gazdaságos a beszedése, a nyilvántartása és az elköltése. A díjbeszedéssel járó adminisztráció biztosan összevethető lesz a bevétellel, a beszedés negyedévenkénti, úgyhogy még időben is szerencsésen elválik az iparűzési adótól.

Az eredmény így egy igen magas adminisztratív költséggel rendelkező, ám komoly bevétellel nem járó megoldása lesz annak a problémának, hogy a kerületeknek költségeket jelentenek az éjszakai szórakozóhelyek, ami akkor is fáj nekik, ha egyébként jelentős bevételt is hoznak. A díj ráadásul egységes, és nincs tekintettel arra, hogy a fenntartó maga mit tesz a lakók panaszainak, a jogsértéseknek és a köztisztasági problémának a kiküszöbölésére, pedig így talán még értelme is lehetne az egésznek.

Bár ez a nyilvános vécéknél amúgy bevált megoldás, mi mégsem látjuk ésszerűnek, hogy az önkormányzatok üzletfelügyeleti jogkörének finanszírozása a vendégek húszasainak csilingelésén alapuljon. 

 

 

süti beállítások módosítása
süti beállítások módosítása