Az Így írnánk mi a Facebookon

Így írnánk mi

A szerzők az atlatszo.hu jogi munkacsoportját is erősítő alkotmányjogászok.

Atlatszo.hu

FacebookTwitterRSSVimeoTumblr
elofizetok.png

Az Így írnánk mi a facebookon

Hirdetés

Mr.Sale

Támogasd Te is az atlatszo.hu-t

NAV_polo.jpg

Címkék

ab indítvány (3) adatvédelem (3) adatvédelmi biztos (2) adminisztratív terhek (4) adó (2) adósságkorlát (1) adózás (4) adóztatás (1) alapjogok (3) alaptörvény (7) alaptörvény átmeneti (1) alkotmány (31) alkotmánybíróság (42) alkotmányellenes (10) alkotmányjogi panasz (3) alkotmánykritika (15) alkotmányossági vétó (1) alkotmányozás (8) államigazgatás (1) állami magánjogi szerződések (1) állami számvevőszék (1) államszervezet (1) angolok (1) átnevezés (1) átruházás (1) balogh józsef (1) bejelentés (1) bér (1) bírói korhatár (1) bíróságok (2) bírság (2) bírságolás (1) budai gyula (1) büntetőjog (8) bürokrácia (3) címlapvadász (1) civil (1) coase tétel (1) család (1) csehország (1) demokratikus legitimáció (2) devizahitelek (2) diszkrimináció (2) döntés-előkészítés (3) döntés előkészítés (5) egészségügyi (1) egyenlő bánásmód hatóság (1) egyeztetés (2) egyház (3) emberi jogok (1) engedély (1) etika (1) eu (1) európai bíróság (1) fejlesztési ügyek (1) felhatalmazás (1) felkészülési idő (3) felsőoktatás (3) felvételkészítés (1) fogyasztóvédelem (2) földtörvény (1) főváros (1) frakciók (1) garancia (1) gazdaság (1) gazdasági versenyhivatal (1) gazdaság és jog (1) gomba (1) gombász (1) hajléktalan (1) hajléktalanok (1) hálapénz (1) hallgatói ösztöndíjszerződés (1) hasznos (1) hatáskör (1) hatásvizsgálat (5) hatóság (3) hatósági eljárás (1) házszabály (2) házszabálytól eltérés (2) honvédelem (1) hungarikum (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (4) információszabadság (1) intézményfenntartás (1) ismeretterjesztés (2) játékelmélet (1) javadalmazás (1) javaslatok (1) jelölés (1) jelöltállítás (1) jogalkotás (15) jogalkotási düh (7) jogállam (5) jogászok (1) jogbiztonság (2) jogrendszer (2) jogszabályok (2) jogszabályszerkesztés (1) jog és gazdaságtan (1) jó kormányzás (3) jó példa (1) kamara (2) kampány (1) képviselők (1) kereskedelem (1) kétharmad (1) kétmillió (1) kiemelt ügyek (1) kodifikáció (1) kolontár (2) költségvetési tanács (1) konzultáció (2) kormány (7) kormánybiztos (1) kormányváltás (1) korrupció (2) kósa lajos (1) középiskolások (1) közérdekű adatok (1) közgazdaságtan (1) közgyűjtemények (1) közigazgatás (26) közigazgatási egyeztetés (1) közlekedés (4) közmédia (1) közmunka (1) közoktatás (1) közpénzügyek (10) közpolitika (10) központi (1) közszolgálat (3) köztársasági elnök (2) közterület (1) köztisztviselők (3) közvélemény (2) kresz (2) külképviseleti szavazás (1) különadó (10) különvélemény (1) Kúria (1) lázár jános (13) legfelsőbb bíróság (1) legfőbb ügyész (1) levélben szavazás (1) lex mal (1) magyarközlöny (1) matolcsy (1) média (4) médiahatóság (1) médiatörvény (3) mentelmi jog (1) mezőgazdaság (1) mnb (1) mobiltelefon (1) módosítás (1) módosító indítvány (3) mozgássérült (1) munka (2) művészet (1) nav (1) negyvenmillió (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti együttműködés programja (1) nemzeti konzultáció (1) nemzetközi példák (1) nemzetközi szerződés (1) népszavazás (5) NFÜ (1) nmhh (1) nyelvtanárok (1) nyilvánosság (4) nyugdíj (6) oktatás (1) ombudsman (1) OMG (1) önkormányzat (2) önkormányzatok (3) orbán viktor (1) országgyűlés (8) országgyűlési biztos (2) összeférhetetlenség (1) ösztönzők (1) paks (2) parkolás (1) parlamentarizmus (1) párttámogatás (1) pénzmosás (1) pénzügyi szervezetek állami felügyelete (2) polgári jog (1) politikai nyilatkozat (1) politikai vétó (1) preambulum (1) pszáf (1) reakció (1) regisztáció (1) rendelet (1) rendészet (1) rezesova (1) rezsicsökkentés (1) rezsicsökkentés adminisztratív terhek (1) rogán antal (5) rokkantigazolvány (1) sajtó (2) sajtószabadság (2) sarkalatos törvények (1) Seuso-kincsek (1) strasbourg (2) stratégia (1) szabálysértés (2) szarvasgomba (1) szavazás (5) személy illetmény (1) szerződési szabadság (1) szlovákia (1) szociális ügyek (1) tájékoztatás (1) társadalmi egyeztetés (1) térkép (1) titok (1) tömegindítvány (3) törvényalkotás (13) törvényjavaslat (14) törvénytervezet (2) tulajdonjog (1) tv2 (1) ügyészség (1) ügyrend (1) újraalkotott (1) újraalkotott alkotmány (18) újra alkotott (1) új alkotmány (29) üzleti környezet (2) vagyonőr (1) választás (2) választási eljárás (4) választási rendszer (6) választások (1) választói regisztráció (2) választójog (5) valóvilág (1) véleménynyilvánítás (1) verseny (2) vidékfejlesztési minisztérium (1) west balkan (1) zárómódosító (6) zavar (6) Címkefelhő

Moderálási alapelvek

Töröljük azt a kommentet, ami bármilyen módon jogsértő,
gyűlölködő,
indokolatlanul személyeskedő,
spamet, reklámot, propagandát tartalmaz, vagy
sem a cikkhez, sem annak témájához nem kapcsolódik.

Hajrá NMHH! Hajrá kétharmad!

A Fővárosi Törvényszék mai ítéletében hatályon kívül helyezte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) döntését a mobilfrekvencia-pályázat nyerteseiről. Magukban valószínűleg nagyon örültek a Fejlesztési Bank és a Magyar Villamos Művek menedzsmentjeinek tagjai, mivel a bizonytalan piaci sikerű  társaságba való beszállás miatt így egyelőre nem kell szembenézniük a hűtlen kezelés esetleges gyanújával. Mégis, az ügy igazi tanulsága az, hogy talán a kormánytöbbség számára is világossá válik: még a saját szempontjából is milyen rossz következményekkel járhat a szeleburdi frakciókormányzás.

Történt ugyanis, hogy egy közepesen erős vita nyomán, egy egyéni képviselői törvényjavaslat alapján rendeletalkotási jogot kapott az NMHH elnöke. Ennek volt köszönhető, hogy 2011 augusztusától - szintén egyéni képviselői indítványra - a fejlesztési miniszter helyett ő határozhatta meg a frekvencia-felhasználási szabályokat. A hatáskör átpakolásához persze a korábbi miniszteri rendeletek sorsát rendező, átmeneti szabályok nem társultak, így azok hatályban maradtak.

Szalai Annamária mindenesetre gyorsan megalkotta a 7/2011. (X. 6.) NMHH rendeletet, amely villámsebesen, másnap hatályba is lépett. Ez a rendelet nem tiltotta meg az állami szereplőknek, hogy belépjenek a mobilpiacra. Hatályban maradt ugyanakkor a régi felhatalmazás alapján alkotott, a frekvenciasávok felhasználási szabályainak megállapításáról szóló 35/2004. (XII. 28.) IHM rendelet is, ami  2008 óta kifejezetten tiltotta, hogy egy állami irányítás alatt álló cég mobilfrekvenciához jusson. Ezt a szabályt egyébként Fellegi Tamás 2011 júliusában, nem sokkal e hatáskörének elveszítése előtt még meg is erősítette. Az IHM rendeletet - talán feledékenységből, talán célzottan - sokáig  nem helyezte hatályon kívül a fejlesztési miniszter még akkor sem, amikor az NMHH már megalkotta az új, az állami szereplőkre vonatkozó tilalmat nem tartalmazó szabályozását. Így 2011 októbere és decembere között egyszerre volt hatályban a tilalmat tartalmazó és azt mellőző rendelet is.

A két rendelet közül a jogforrási hierarchiában a miniszteri rendelet áll magasabban, így ha az NMHH rendelete és az IHM rendelet ellentétes egymással, az IHM rendeletet kell alkalmazni. Ami tehát tiltotta, hogy állami szereplő mobilfrekvenciához jusson.

Egyfelől örülünk annak, hogy volt olyan bíró, aki az igazságszolgáltatást érő minden indirekt kormányzati nyomásgyakorlás mellett is hajlandó volt egyedül a jog szempontjait figyelembe venni a döntésénél. Másfelől pedig reméljük, hogy ez az eset a jogállamiság iránt kevéssé elkötelezett kormánypárti képviselőket is rádöbbenti arra: hova vezet a koordinálatlan, akarnok törvényalkotás - ami most harmincmilliárdjába került a költségvetésnek. Persze nem csodálkoznánk, ha éppen lázasan szövegeznének egy, a bírósági döntést hatástalanító törvényjavaslatot valahol az NMHH-nál...

süti beállítások módosítása
süti beállítások módosítása